Van jaren Androidgebruik naar iOS...

Door CLB op dinsdag 12 maart 2013 12:00 - Reacties (56)
Categorie: Mobile, Views: 12.559

CLB heeft zojuist zijn HTC One X+ 64GB op de post gedaan... Daarvoor een prachtige
HTC One X 32GB gehad en daarvoor een Motorola Razr en een Motorola Milestone gebruikt.

Oftewel al jaren Androidgebruiker, iOS kan me weinig bekoren en afgezien van de eerste iPhone (2G)
heb ik nooit meer zelf een iPhone gehad. Wel een iPhone 5 in m'n bezit (naja ik betaal) maar die is voor
m'n meisje. Heb ervaring met iPads, iPod Touches en dus ook wel genoeg iOS-knowledge...

Toch zal het weer een Androiddevice worden in 2013 :)
Eind januari schreef ik CLBlogs: Welke high-end smartphone in 2013?
en uiteindelijk twijfel ik nog tussen twee devices: CLBlogs: Sony Xperia ZL of HTC One?

Maar beide toestellen komen pas over een aantal weekjes op de markt en toch wil ik mobiel bereikbaar blijven, kunnen WhatsAppen, Twitteren en Candy Crushen en ik heb momenteel ook geen Chinese smartphone meer in m'n bezit... Geen zin om geld uit te geven aan zoiets, want dan loopt het weer de spuigaten uit omdat ik een goede wil en dus het wordt voor de aankomende weken een iPhone 4S...

iOS en CLB, ik ben benieuwd... Straks eerst maar is kijken hoe ik m'n Google contacten erop krijg :)

Dag 1: De iPhone is nu een dagje in gebruik en dit is gewoon een kleine write-down over m'n ervaringen, strubbelingen en positieve punten. Ik heb m'n contacten opgeslagen bij een Google-account dus hoe kreeg ik die op m'n iPhone? Dat was simpelweg een kwestie van een mailaccount instellen, .vcf-bestandje aanmaken, downloaden en hop m'n 250 contacten stonden op m'n telefoon. Ook kon ik kiezen of ik mijn Google-agenda wilde syncen, hop klaar dat is alvast mooi. Viel me ansich helemaal mee!

Ik 'moest' wat applicaties hebben zoals WhatsApp, Twitter en ING, maar ik ben m'n eigen gegevens vergeten van m'n Apple-account wat ik ooit heb gehad. M'n meisje to the rescue, die heeft al zoveel geld in applicaties en games gestoken dat ik op haar Apple-account ben ingelogd. Dus applicaties en wat games heb ik ook. Toch is het vrij apart dat je een account nodig hebt om uberhaupt wat te kunnen downloaden, ook al is het gratis, voor zo ver ik weet dan, of zit ik verkeerd? Naja mijn 'problems' are solved, dus goed.

Fotorol is leuk, maar waarom komen daar mijn gemaakte foto's in, opgeslagen foto's van het internet en m'n WhatsApp-media? Dat is nu met 20 items al een grote bende en ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet na een maandje gebruik... De achtergrond heb ik zelf in kunnen stellen, grappig, niet meer dan dat. Dan de icoontjes en de indeling van de homescreens. Veel apps gebruik ik niet dus die wil ik eigenlijk ook helemaal niet zien, kan niet op iOS. Wat wel kan is een mapje aanmaken met alle zooi en die ergens op het laatste scherm gooien, zodat je het nagenoeg niet ziet, jammer. Maar okee dan doen we dat, want Passbook, Game Center, Stocks of Newsstand gebruik ik toch niet... Maar wat blijkt, niet alles kan in mapjes, Newsstand, kan dat niet, zuur zeg! Waarom niet onzichtbaar kunnen maken of verwijderen?

Ik moet wennen aan het settings-menu, waar alles te regelen is voor elke applicatie. Bij Android kan dit nagenoeg altijd in de applicatie zelf. Tevens moet ik wennen aan het feit dat bij iOS de applicatie blijft staan bij waar je gebleven bent. Beetje scheve zin, maar als ik bijvoorbeeld in m'n contactenlijst scroll en blijf staan bij de letter e, daarna ga ik gamen, dan word ik gebeld en ik open de lijst weer... Dan sta ik weer bij de letter e. Bij Android zou ik dan bij de letter a beginnen... Zal een kwestie van gewenning zijn, werkt allemaal net ietjes anders. Wat wel fijn is, is dat dit ook bij games en dergelijke het geval is, zo kun je gelijk verder spelen. Bij Android is dit veelal 'opnieuw' starten van een applicatie... Wat is er nou multitasking?

De 4S is klein, 3,5" en het toetsenbord vind ik wat priegelig werken, kwestie van wennen. Jammer is het dat je geen andere toetsenborden / layouts kunt kiezen. Als ik bijvoorbeeld een wachtwoord in wil typen wat uit cijfers, letters en tekens bestaat moet ik telkens switchen. Bij Android heb je genoeg keuze en zelfs de standaard toetsenborden hebben meerdere letters, getallen en tekens onder zich. Als je een letter dan ingedrukt houdt, krijg je bijvoorbeeld onderliggend cijfer of leesteken, dat werkt lekker en fijn.

iPhone hangt nu aan m'n laptopje die ik onderweg veel gebruik en oja iTunes staat er nog niet op...
Dus nu hangt de iPhone eraan, maar ik kan er niks meer mee dan de foto's eraf halen, dat is lastig
Ook vind ik het niet echt fijn dat er geen file-manager in iOS zit, ik wil graag bijhouden hoe m'n mappenstructuur eruit ziet, overbodige items deleten, kunnen kopiëren net zoals op Android wel kan.

Beltoontje instellen kan niet 1,2,3. Wist ik achteraf wel, maar je hebt wat pre-loaded zut en that's it, zelfde geldt dus ook voor berichten, emailtjes, WhatsApp en Tweets. Zoiets is toch goed voor een eindgebruiker Apple, waarom zo moeilijk doen? Ik wilde ook mijn scherm in portraitstand locken, zo gebruik ik mijn telefoons nagenoeg altijd, maar ik kon de setting gewoon niet vinden. Wat bleek, ik moet 2x op de homebutton klikken, helemaal naar links scrollen en daar staat een orientation-lock... Het is dat m'n meisje een halve iOS-guru is (en ik kan natuurlijk Googlen) maar waarom daar? Niet heel consistent allemaal.

Desalniettemin ben ik blij dat ik een paar weekjes gebruik kan maken van de laatste versie van iOS en ik het besturingssysteem ook beter leer kennen in plaats van het half uurtje dat ik op een iPad werk. Het scherm is gewoon fantastisch, resolutie, kijkhoeken, gorgeous, fijn. De batterijduur lijkt erg fijn te zijn en het opladen is snel. De wekker werkte vanochtend goed en daar kon ik warempel een eigen muziekje kiezen! Ik moet nog even kijken naar Office-documenten en dan zou een file-manager fijn zijn. Nu moet ik het openen via m'n Dropbox (als dat kan?) en bewerken of openen vanuit een email. Vandaag gaan we weer verder met de 4S en iOS, maar dat komt wel goed denk ik zo... Here we go!!!

Dag 4: Inmiddels een paar dagen gebruik kunnen maken van de iPhone 4S en het bevalt allemaal redelijk tot goed. Ik ben bereikbaar, kan WhatsAppen, foto'tje maken, wat internetten, spelletje spelen en wat Twitteren, dus so long, so good. Scherm is klein, maar daar ben ik eigenlijk alweer aan gewend, handig voor op de fiets, met een hand even wat typen. iOS is leuk, werkt uiteraard goed, maar is niet zo innovatief als Android. Je kan er in mijn opinie maar weinig mee en zo'n echte Tweaker ben ik ook niet, maar toch. Een widget met m'n agenda-items zou handig zijn, evenals een toggle voor GPS of WiFi, maar dat kan niet.

Browsen gebruik ik vaak op mobiele telefoons en zo ook op de iPhone. En omdat m'n scherm in portraitstand gelocked is, is het allemaal nogal klein, door de statusbalk bovenaan het scherm en de balk met wat opties aan de onderkant van het scherm. Zoomen werkt echt heel slecht vind ik, dubbeltappen zoomt soms in, soms niet, soms 5% en soms iets meer. Pinch to zoom werkt uiteraard goed, maar de scaling van de pagina en tekst vind ik dan niet fijn. HTC heeft zeer mooi en goed werkend 'textreflow' in zijn HTC Sense gestopt, wat gewoon echt een pluspunt is aan browsing op een mobiele telefoon.

Voor de rest is het gemis van een notificatieledje er wel, die is er niet en is soms wel handig, maar dan maar even op de homeknop drukken om te zien of er nog wat berichten zijn. Dat werkt allemaal wel leuk. Heb je een nieuwe email die je wilt lezen, gewoon even naar rechts vegen en hop de email opent, evenals een smsje, gemiste oproep of een WhatsAppberichtje, dat is fijn.

Nog steeds heb ik echt een gevoel van 'wtf' over de filmrol, waar alles maar in wordt gefrot...
Nu naar drie dagen en een paar WhatsAppgroepen verder is het aantal afbeeldingen en filmpjes opgelopen naar de 150 en het is een steeds grotere onoverzichtelijke bende aan het worden.
Over WhatsApp en die namen van devices, dat is echt heel slecht uitgewerkt. 'Gert vd Sande heeft je een bericht gestuurd', nou okee dat is handig. Maar 'Alibaba44@live.nl' heeft een foto gestuurd is toch van de domme... Zo wordt het toestel dan genoemd ofzo? Ik wil gewoon 'n naam zien, bon!

Het werkt allemaal, het werkt redelijk, ik kom er m'n tijd wel mee door, vind het eigenlijk nog steeds telkens wel leuk om de iPhone te pakken om er wat mee te doen, maar sommige dingetjes gaan me gewoon ergeren. Zo'n niet heel lekker werkende browser, onoverzichtelijke filmrol... maar oke, het lukt wel zo.

Anderhalve maand: Inmiddels is het al weer anderhalve maand geleden dat ik 'afscheid nam' van mijn Androiddevice, de HTC One X+ Deze anderhalve maand heb ik overbrugt met een iPhone 4S en hij doet nog steeds z'n ding, ik kan nog steeds goed telefoneren, WhatsAppen en soms een spelletje spelen. Het kleine scherm is een gewenning geworden evenals het toetsenbord, het gebruik van de homescreens enzovoort. Vandeweek wilde ik de handtekening bij emails uitzetten, maar dat kon ik niet vinden. Bleek bij het hoofdmenu van 'instellingen' te zitten en kon ik dus niet aanpassen in de emailapplicatie zelf... Nog niet helemaal gewend dus, maar het gaat allemaal goed. Wat ik een groot voordeel vind aan de 4S is het snelle opladen. Als m'n telefoon leeg dreigt te raken en ik hem even een kwartiertje kan opladen, levert dat gelijk weer 20% acculading op, iets wat bij m'n HTC's niet het geval was. Zal best te maken hebben met de accutechnologieën of ingebouwde beveiligingen tijdens het opladen, maar ik vind het perfect zo. Het notificatiesysteem werkt ansich ook wel fijn, alhoewel ik het niet perse nodig vind dat het scherm de hele tijd aangaat als ik een WhatsAppberichtje, email of een privébericht op Twitter krijg... Begin mei komt de Xperia ZL op de markt die ik graag wil importeren, of ik ga vandaag enigzins onverwacht voor een HTC One. Maar de tijd dat ik iOS weer verlaat komt eraan, het was leuk voor een tijdje, maar voor mij niet uitdagend genoeg, niet genoeg te tweaken, te simpel qui UI en het wordt toch echt weer tijd voor Android!

Volgende: Sony Xperia ZL of HTC One? - Part two 04-'13 Sony Xperia ZL of HTC One? - Part two
Volgende: Sony Xperia ZL of HTC One? - Part One 02-'13 Sony Xperia ZL of HTC One? - Part One

Reacties


Door Tweakers user GrooV, dinsdag 12 maart 2013 12:01

Als je google apps hebt kan het nog via Exchange anders moet je carddav service van google gebruiken

Door Tweakers user Motrax, dinsdag 12 maart 2013 12:09

Nou ja, gelukkig geef je al aan dat je terug naar Android gaat ;) ;)

iOS is leuk, maar niet voor een veeleisende gebruiker. Period. En dan hebben we het nog niet over de ondersteuning van 'oudere' apparaten die met elke update steeds langzamer en langzamer worden. Plus geen security updates van Safari :X

Je kan zeveren op Android, maar daar kan je veel meer mee. Voor veel langere tijd *O*

Door Tweakers user GrooV, dinsdag 12 maart 2013 12:41

Motrax schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:09:
Nou ja, gelukkig geef je al aan dat je terug naar Android gaat ;) ;)

iOS is leuk, maar niet voor een veeleisende gebruiker. Period. En dan hebben we het nog niet over de ondersteuning van 'oudere' apparaten die met elke update steeds langzamer en langzamer worden. Plus geen security updates van Safari :X

Je kan zeveren op Android, maar daar kan je veel meer mee. Voor veel langere tijd *O*
Hoezo niet voor de veeleisende gebruiker? Ik ben veel eisende gebruiker die van 2.5 jaar intensief Android gebruik overgestapt is op iOS en voorlopig niet meer terug wil. Ik zal eerder naar Windows Phone gaan dan terug naar Android

Door Tweakers user Kaasplank, dinsdag 12 maart 2013 13:12

Ik ben elke dag nog blij dat ik van Android naar iOS gegaan ben. Wat een verademing zeg.
Als ik er op terugkijk was android maar een onduidelijk klotezooitje waar niets op elkaar leek, alles altijd op verschillende plekken zat en veel fabrikanten en een maf sausje overheen smeten waar ik totaal niet op zat te wachten.

Door Tweakers user Remz, dinsdag 12 maart 2013 13:17

Motrax schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:09:
Nou ja, gelukkig geef je al aan dat je terug naar Android gaat ;) ;)

iOS is leuk, maar niet voor een veeleisende gebruiker. Period. En dan hebben we het nog niet over de ondersteuning van 'oudere' apparaten die met elke update steeds langzamer en langzamer worden. Plus geen security updates van Safari :X

Je kan zeveren op Android, maar daar kan je veel meer mee. Voor veel langere tijd *O*
Veeleisende gebruiker, daar kan je veel onder verstaan. Ik heb jaren meerdere Android toestellen gebruikt, maar ben nu toch erg tevreden met m'n iPhone 5. Batterijduur is velen malen beter, compatibiliteit met externe apparatuur is top. Android mist hier al op.

Ook met ondersteuning haalt Apple ook alle fabrikanten in. De meeste Android toestellen krijgen na 1 jaar geen updates meer(zelfs de vlagschepen). Apple daarintegen update een toestel van 3 jaar terug nog steeds. Oke, hij wordt langzamer. Dat is niet meer dan logisch. Verouderde hardware + meer eisende software.

Als je dus een toestel wilt hebben die na een jaar nog niet enorm achterloopt, zou ik bij Apple blijven. Neem bijvoorbeeld de One X. Die valt nu weer in het niet door de nieuwe HTC One.

Anyway. Dit soort blogs kunnen alleen maar uitlopen op fanboy flamewars.

Door Tweakers user Gish, dinsdag 12 maart 2013 14:05

Sja, wat is veeleisend he? Ik ben ook lange tijd Android gebruiker geweest, maar het laatste half jaar dat ik het gebruikte heb ik m'n telefoon teruggezet naar stock. Waarom? Ik had gewoon geen zin meer in het gedoe met crashes wegens rom's of kernels die niet goed waren, geen geneuzel meer met spontane reboots - ook in de stock firmware. Ik wil een telefoon die ik de hele dag intensief kan gebruiken, kan bellen, smsen, whatsappen, facebooken en veel mail verkeer. Guess what? De iPhone 5 is daar het beste voor. Gaat een stuk langer door op z'n batterij dan mijn voorgangers: Sony Xperia S & HTC Desire (2x).

Uiteraard, ieder z'n ding. Ik wil hier ook zeker niet de fanboy uithangen maar mijn keuze voor iOS is weloverwogen geweest, net zoals mijn keuze voor Android een aantal jaar geleden. Ik heb zelfs nog even overwogen om naar Windows Phone te gaan, maar de modellen die ik mooi qua design vond én specs naar mijn wensen hadden, waren helaas veel te groot. Mijns inziens blijft er dan niet veel over. Wellicht stap ik over twee jaar wel weer over naar een ander platform.

Het enige wat bij mij telt: Wat werkt het meest stabiel, zónder gezeur. Ik moet hem aanzetten en hij moet blijven werken, dag in dag uit, week in week uit.

Door Willem, dinsdag 12 maart 2013 14:22

Nokia Maps werkt helemaal niet super offline in het buitenland...want voor het berekenen van de route heb je toch een internetverbinding nodig...Als we dan toch naar een ' pro ' pakket gaan, doe dan maar gelijk TomTom en die is er niet eens voor Windows Phone - maar wel voor Android en iOS.

Windows Phone is voor kleuters.

Door Tweakers user MicGlou, dinsdag 12 maart 2013 15:13

Nokia Maps werkt helemaal niet super offline in het buitenland...want voor het berekenen van de route heb je toch een internetverbinding nodig...Als we dan toch naar een ' pro ' pakket gaan, doe dan maar gelijk TomTom en die is er niet eens voor Windows Phone - maar wel voor Android en iOS.
Je zal vast Nokia Drive bedoelen... wat inmiddels zelfs HERE Drive+ heet... en het werkt probleemloos zonder dataverbinding zolang je gps maar werkt... Zodra je een adres invoert zal de app eerst zeggen dat er geen dataverbinding beschikbaar is maar zal vervolgens de offline database doorzoeken naar het adres. Zolang je de kaarten maar offline beschikbaar hebt.

Er ontstaat alleen een probleem als jij naar een specifieke locatie wil navigeren... "McDonalds, Parijs" zal dan waarschijnlijk geen resultaat geven, maar als jij het adres weet dan dus geen probleem. En ook wat betreft dit probleem is er nog een 'oplossing', want je hoeft maar heel eventjes data te hebben om de locatie op te kunnen halen, dat kan dus met gebruik van wifi... alhoewel dat hele kleine beetje data wat opgehaald moet worden voor de x-y coordinaten echt niet zoveel data verstookt al zou je daar dus even 3G voor aanzetten. En ja... dit is vorige week nog getest met een ritje naar België... alle data uit en alleen GPS aan en we kwamen netjes volgens de berekening aan. Het zou ook erg vreemd zijn als er een dataverbinding nodig zou zijn voor de berekening van snelheid en afstand tussen statisch punt A en bewegend punt B als er GPS is welke vrijwel alleen om die reden in een toestel zit.

Maar goed, met jouw beredenering is het uiteraard niet alleen het probleem van WP of Nokia, de andere platforms hebben er minstens net zoveel last van. Van alle gratis navigatie apps voor de smartphone durf ik met grote zekerheid te zeggen dat Here Drive+ veruit de beste is... vergelijken met betaalde apps is sowieso niet eerlijk, alhoewel Drive+ en de TomTom best aan elkaar gewaagd zijn. TomTom maakt alleen het verschil met POI's e.d. Google werkt redelijk maar heeft nog wel eens moeite met bijvoorbeeld de rijrichting van straten e.d... en de kwaliteit van de navigatie-app van Apple is wel bekend hier op Tweakers, dat is gewoon nog steeds slecht vergeleken met de rest... mijn 10 jaar oude TomTom is nog beter.

Wat betreft je laatste opmerking... ben ik echt totaal niet met je eens, tis maar hoe je het bekijkt want juist de eenvoud van WP is de grote kracht. Ik ben een fervent Android gebruiker en gebruik het toestel nog steeds vanwege diverse functionaliteit zoals Teamviewer.. maar heb nu sinds een aantal weken ook een Lumia 820 en ik ben over het algemeen zéér over te spreken... de kwaliteit van het toestel ansich is sowieso uitstekend, maar ook de soepelheid van WP8 en de eenvoud van de GUI vind ik erg prettig. Wel heel erg wennen en ik raad niemand aan telkens te switchen... maar WP8 werkt goed en snel, ik raad het vrijwel iedereen aan die geen ervaring of specifieke voorkeur voor merk en/of OS heeft. Ook bij ons op de werkvloer hebben we nu eindelijk met WP een aantal 'vervelende' klanten tevreden gekregen met de telefoon... en die hebben echt van alles geprobeerd maar ze konden er maar niet mee overweg... BB, Android toestellen en terug naar oudere Nokia's maar dat gaf weer problemen met bepaalde connectiviteit en software. Apple komt er bij ons overigens niet meer in vanwege de hoge toestelprijzen en de relatief grote uitval van toestellen... Samsung krijgt zeer waarschijnlijk dezelfde status, toestel uitval is zelfs bijna 2x dat van Apple Nu hebben ze sinds een aantal maanden allemaal een WP toestel en we hebben ze niet meer gezien bij de helpdesk! Ze zijn allemaal tevreden met het toestel, ze kunnen ermee omgaan zonder diepgaande uitleg.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2013 15:23]


Door Tweakers user koeny 3, dinsdag 12 maart 2013 16:24

GrooV schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:01:
Als je google apps hebt kan het nog via Exchange anders moet je carddav service van google gebruiken
Exchange werkt soms niet goed (geen e-mail willen ophalen e.d.), daarom raad ik gewoon IMAP aan voor Gmail en carddav voor je contacten.

Door Tweakers user CLB, dinsdag 12 maart 2013 16:34

Simpelweg geregeld door een .vcf bestand aan te maken van m'n contacten.
Mailaccount in te stellen, vcf te downloaden en ze werden gewoon geïmporteerd :)

M'n Google-kalender wordt ook gesynced, werkt goed zo :p

Heb alleen geen iTunes-account gegevens meer, maar dat komt wel weer :)
WhatsApp, Twitter, ING, Emoji-plugin, Candy Crush en YouTube zijn toch wel leuk!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2013 16:57]


Door Tweakers user GrooV, dinsdag 12 maart 2013 16:56

Ik gebruik voor mail sowieso de Gmail app omdat ik dan meerdere afzenders kan selecteren (heb 5 email accounts op 1 mailbox)

Door Tweakers user omgwtfbbq, dinsdag 12 maart 2013 18:33

Dit heb ik onlangs ook gedaan. Heb mijn Desire Z even apart gelegd na 2,5 jaar intensief gebruik en heb een iPhone 4s geprobeerd. Echt geprobeerd, 2 maanden lang geprobeerd te wennen en er mee te werken, en mijn bevindingen:

Pro:
- Snel
- Toffe apps
- Het werkt, en het werkt goed

Cons:
- On screen toetsenbord vond ik vervelend, maakte veel typo's en de autocorrect voelde niet intuitief voor mij.
- Settings paneel is diabolisch. Ik snapte er echt niks van, ook niet na twee maanden, en ben echt niet bang om om te gaan met telefoons (Desire Z is helemaal aan gort geflasht).

Het toetsenbord was voor mij de grootste reden om 'm weer verkopen, ik zit nu weer terug op mijn Desire Z en god wat is dat een fijn toetsenbord. Maar traaaahaaaag. Gezien HTC nu weer een mooie aluminium unibody telefoon heeft uitgebracht staat de pre-order bij Amazon al klaar ;)

Door Tweakers user _ferry_, dinsdag 12 maart 2013 19:38

Wat ik gewoon enorm mis op de iPhone zijn de widgets, op android kan ik alle primaire dingen in het hoofdscherm zetten, ik zie direct de agenda, pagina ernaast de laatste nieuwsheadlines, en als ik een muziekje wil staan de bedieningsknoppen ook in het zicht. Daarbij nog 2 rijen knoppen, 1 met switchers voor wifi, BT, flightmode, volume etc. En de andere met statussen van batterij, geheugen etc. etc. Op de iPhone kost dat allemaal gewoon veel meer tijd. Voor zakelijk gebruik vind ik hem daarintegen wel prima, doet wat ie moet doen, agenda/mail meldingen mooi zichtbaar etc.

Door Tweakers user Gish, dinsdag 12 maart 2013 20:54

_ferry_, daar noem je me wat, toggles. Dat mis ik wel enorm op m'n iPhone, moet wel zeggen dat het een stukje minder nodig is omdat iOS voor m'n gevoel wat intelligenter omgaat wanneer ie welke technologie nodig heeft (gps, bluetooth, etc), maar dat kan ook gewoon een raar gevoel zijn wat nergens op slaat.

Door Tweakers user Jeroenneman, dinsdag 12 maart 2013 22:52

Wat je het eerste gaat missen:

Toggles, en een fatsoenlijke file manager. God, wat zou een file manager fijn zijn op iOS!
Gewoon fatsoenlijk door je downloads heen kunnen zoefen en PDF en .doc files in dezelfde map kunnen bekijken.

Door Klovic, dinsdag 12 maart 2013 23:00

ZOALS de zandmensen in het midden oosten elkaar de koppen inslaan omdat men in een andere god gelooft
ZO OOK het gepeupel dat smartphones met het leven verdedigt!


SMARTPHONES RELIGIE VOOR HET PLEBS

Door Tweakers user The_Fes, woensdag 13 maart 2013 10:30

Ik snap niet alle punten hoor, heb je bijvoorbeeld in Android ooit wel eens een gratis app uit de Play Store proberen te krijgen zonder ingelogd te zijn met je Google account? Dat kan net zo goed niet hoor :)

Door Tweakers user CLB, woensdag 13 maart 2013 10:36

@ The_Fes: Ontwikkelaars van gratis stuff voor Android,
hebben veelal websites waar je gewoon een .apk'tje kunt downloaden :)

Whatabout Google Play, daar heb je inderdaad gelijk in.
Het zal aan mij liggen, maar een Google-account hebben veel mensen al... iTunes-niet.

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2013 10:37]


Door Tweakers user jona, woensdag 13 maart 2013 12:33

Een veeleisende gebruiker kan natuurlijk van alles zijn. Ik ben ook een veeleisende gebruiker en ik wil een telefoon hebben die gewoon snel en simpel werkt. Mijn iPhone doet gewoon wat ik wil en ik heb er geen omkijken naar. Ik heb ook een Android telefoon en tablet gebruikt, maar apps zagen er minder uit en alles werkte wat complexer voor mijn gevoel .

En een filemanager, tja, je hebt dan wel meer controle, maar je moet ook onthouden waar je alles weer neer hebt gezet. Op ios beheert elke app zijn eigen bestanden, dus heb je er geen omkijken naar. Voor allebei valt wel wat te zeggen. Ik hoef me ook minder zorgen te maken over malware en hoef niet gedwongen een virusscanner te installeren. Ios is dus meer een no-worries os.

Aan de andere kant zijn widgets erg handig en heb je gewoon meer keuze op Android gebied. Bovendien worden Android telefoons ook steeds beter, dus ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer overstap.

Door Tweakers user Jeroenneman, woensdag 13 maart 2013 13:28

jona schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:33:
Een veeleisende gebruiker kan natuurlijk van alles zijn. Ik ben ook een veeleisende gebruiker en ik wil een telefoon hebben die gewoon snel en simpel werkt. Mijn iPhone doet gewoon wat ik wil en ik heb er geen omkijken naar. Ik heb ook een Android telefoon en tablet gebruikt, maar apps zagen er minder uit en alles werkte wat complexer voor mijn gevoel .

En een filemanager, tja, je hebt dan wel meer controle, maar je moet ook onthouden waar je alles weer neer hebt gezet. Op ios beheert elke app zijn eigen bestanden, dus heb je er geen omkijken naar. Voor allebei valt wel wat te zeggen. Ik hoef me ook minder zorgen te maken over malware en hoef niet gedwongen een virusscanner te installeren. Ios is dus meer een no-worries os.

Aan de andere kant zijn widgets erg handig en heb je gewoon meer keuze op Android gebied. Bovendien worden Android telefoons ook steeds beter, dus ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer overstap.
Toch niet weer dat bullshit virus argument hé?

Dat krijg je alleen als je apps buiten de Play Store gaat piraten. Net zoals je op tpb ook meer gevaar loopt. Niemand dwingt je om een virusscanner te installeren op je smartphone. Jammer dat mensen zo vatbaar zijn voor een paar nieuwsberichten die nergens over gaan...

Door Tweakers user Domino, woensdag 13 maart 2013 15:35

Jeroenneman schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:28:
[...]

Toch niet weer dat bullshit virus argument hé?

Dat krijg je alleen als je apps buiten de Play Store gaat piraten. Net zoals je op tpb ook meer gevaar loopt. Niemand dwingt je om een virusscanner te installeren op je smartphone. Jammer dat mensen zo vatbaar zijn voor een paar nieuwsberichten die nergens over gaan...
Jona volgt netjes de discussie. Het gaat toch (gedeeltelijk) over een iTunes cq. Google account en of je dat wel of niet nodig hebt.

Android is nu eenmaal bevattelijker voor malware omdat het gewoon meer bestaat. Hoe je het ook wend of keert, dat is gewoon een feit. Het lot van de marktleider zullen we maar zeggen.

Buiten de hele discussie om:
Apple (en in mindere mate MSFT) bieden een product wat strak voldoet aan bepaalde richtlijnen. Daarmee bepalen ze ook voor een heel groot gedeelte hoe je dat product kan gebruiken.

Bevalt je dat? Prima!
Bevalt je dat niet, dan kijk je bij de grote conculega's van Google.

Ik ben gecharmeerd van iOS, puur omdat het no nonsense is. Na drie Android toestellen is even zoveel maanden was iOS een zegen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen een vloek is, en dat ze graag de vrijheid van Android willen.

Door Tweakers user Royy, woensdag 13 maart 2013 15:43

Veel apps gebruik ik niet dus die wil ik eigenlijk ook helemaal niet zien, kan niet op iOS. Wat wel kan is een mapje aanmaken met alle zooi en die ergens op het laatste scherm gooien, zodat je het nagenoeg niet ziet, jammer.
Hier heb je bepaalde tooltjes voor (SBsettings)


Ik moet wennen aan het settings-menu, waar alles te regelen is voor elke applicatie. Bij Android kan dit nagenoeg altijd in de applicatie zelf.
Tevens moet ik wennen aan het feit dat bij iOS de applicatie blijft staan bij waar je gebleven bent. Beetje scheve zin, maar als ik bijvoorbeeld in m'n contactenlijst scroll en blijf staan bij de letter e, daarna ga ik gamen
Kan erg handig zijn; b.v. als je aan het scrollen bent en een mailtje/berichtje/telefoontje krijgt waar je snel op moet reageren, om vervolgens bij dezelfde contactpersonen terug te komen.
De 4S is klein, 3,5" en het toetsenbord vind ik wat priegelig werken, kwestie van wennen. Jammer is het dat je geen andere toetsenborden / layouts kunt kiezen.
Scherm is een persoonlijke voorkeur, voor mij had hij ook wel groter gemogen, maar de ''grote schermen rage'' is eigenlijk pas na de 4s ingezet. overigens kan je wel andere thema's installeren ( wel jailbreak voor nodig)

A.
Als je een letter dan ingedrukt houdt, krijg je bijvoorbeeld onderliggend cijfer of leesteken, dat werkt lekker en fijn.
Werkt bij iOS ook gewoon hoor! :)
Dus nu hangt de iPhone eraan, maar ik kan er niks meer mee dan de foto's eraf halen, dat is lastig
iTunes vind ik inderdaad ook erg omslachtig werken.
Ook vind ik het niet echt fijn dat er geen file-manager in iOS zit, ik wil graag bijhouden hoe m'n mappenstructuur eruit ziet, overbodige items deleten, kunnen kopiëren net zoals op Android wel kan.
Helemaal mee eens!
Ik wilde ook mijn scherm in portraitstand locken....
Ook een kwestie van gewenning. kan trouwens ook met één slide en vervolgens een toggle aanzetten (SBsettings, jailbreak!)


Klinkt allemaal alsof ik een fanboy ben, maar absoluut niet. Was eerst zééééér kritisch tegenover iOS en überhaupt Apple. Nadat mijn broer de 4s heeft gekocht toch maar vaak meegekeken en er zelf mee geëxperimenteerd. Ben erg tevreden sinds mijn switch vanaf mijn trouwe HTC Desire. Verder voegt een jailbreak gigantisch veel toe aan je mobiel, vooral SBSettings is erg fijn.

Om apps te installeren zonder gebruik te maken van de applestore raad ik je trouwens aan iFunbox te downloaden.

Door Tweakers user CLB, woensdag 13 maart 2013 15:46

Veelal jailbreak dus :) Leuk en aardig, maar dat was in den beginne met m'n 2G misschien.
Tevens is het m'n meisjes iPhone 4S dus jailbreaken doen we maar even niet, voor die paar weekjes. Maar zo out-of-the-box missen er wel wat dingetjes wat mij betreft, dat is jammer.

Ben benieuwd of Apple iOS een keer flink op de schop gaat nemen, dat zou tof zijn!


Thanks, though!

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2013 15:46]


Door Tweakers user Avenger84, woensdag 13 maart 2013 17:45

Ik zit na 2 jaar Android ook sinds januari op IOS. Het ging mij vooral om de hardware wat me over de streep getrokken heeft. Die plastic + grote schermen rage stootte me af van de mainstream android toestellen. Verder ondervind ik de hierboven genoemde voor/nadelen.
Het blijft allemaal heel persoonlijk. Sommige dingen zijn meer een gemis dan anderen.

Ik beschouw mezelf steeds minder tweaker op het vlak van een hoop dingen en merk dat "ik wil gewoon dat het werkt" mentaliteit zwaarder is gaan tellen dan de tweakbaarheid van devices. Laten we het maar op gemak houden (dat wat ik bij oudere generaties rigiditeit noemde :))

Wat ik nog wil toevoegen aan de lijst met merkbare verschillen is het level van notificaties die apple applicaties toelaat; zo geeft Flitsmeister op Android een mega duidelijk signaal (visueel & met audio), waar IOS een redelijk timide dropdown venstertje laat zien. Iets wat juist in die context fijn was geweest als het duidelijker zou zijn.

Door Tweakers user Diqiu-Long, woensdag 13 maart 2013 23:24

Toch wel grappig dat jij zo vaak van telefoon wisselt, je kocht zelfs de HTC One X+ terwijl je een HTC One X had, dat is iets wat ik nooit zou doen en uiteindelijk lijk je niet erg lang een smartphone te gebruiken en je bent al overgestapt naar een nieuwe betere versie.

Ik probeer zelf daar juist mee te stoppen omdat mijn huidige telefoon gewoon goed genoeg is. Ik had mijn HTC Desire HD 16 maanden toen ik overstapte naar een HTC Evo 3D en na 10 maanden stapte ik over naar een Huawei Honor 2 2GB en deze wil ik zolang mogelijk houden.

Mijn HTC Evo 3D heeft mijn vriendin nu en ik heb haar HTC Sensation verkocht nadat HTC die gemaakt had, ik had feitelijk mijn werkende HTC Evo 3D geruild voor haar kapotte HTC Sensation, maar ik wou zelf ook gewoon een mobiel die werkte dus voor ¤ 235 was de Huawei Honor 2 2GB echt mooie opvolger van mijn HTC Evo 3D.

Door Tweakers user CLB, woensdag 13 maart 2013 23:30

Wat jij en ik doen verschilt gelukkig nogal ;)

Door Tweakers user einstein, donderdag 14 maart 2013 12:14

Ik vind het maar een mager verhaal met slecht onderbouwde argumenten. Ik heb een aantal iOS devices waaronder een 4S, maar mijn vaste toestel is een Galaxy SII. Deze bevalt een stuk beter dan het ondertussen gedateerde iOS. Wel is mijn nummer 1 tablet nog steeds de iPad, maar daar hebben we het hier niet over.

PS Hopelijk voor je meisje wissel je minder snel van partner dan van mobieltje... ;)

Door Tweakers user CLB, donderdag 14 maart 2013 12:29

Ik geef geen argumenten, ik schrijf alleen mijn ervaringen op, c'est ca :)

Door Tweakers user einstein, donderdag 14 maart 2013 12:40

Dan is dit blog jammer van mijn tijd. De materie is interessant voor me; jouw bevliegingen allerminst.

Door Tweakers user CLB, donderdag 14 maart 2013 12:45

Het doel is niet om te pretenderen dat Android beter is of om 1 op 1 te vergelijken.

Voor mij persoonlijk vind ik het lekkerder werken, meer opties hebben wat ik erg fijn vind, meer mogelijkheden voor bijvoorbeeld toetsenborden, achtergronden, homescreens, widgets enzovoort. Dat gebruik ik al jaren en nu maak ik gebruik van iOS voor 'n tijdje...

Of jij wil lezen wat ik ervan vind of niet, is natuurlijk geheel jouw keuze.

Denk niet dat Einstein in zijn tijd alle materie interessant vond die hij doornam :)

Door Tweakers user Diqiu-Long, donderdag 14 maart 2013 13:52

CLB schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:30:
Wat jij en ik doen verschilt gelukkig nogal ;)
Dat is waar inderdaad, jij wilt altijd de nieuwste generatie smartphones, dus verkoop je oude en koop je de nieuwe.

Bij mij is het anders, ik wil gewoon een goeie deal scoren, ik had die HTC Evo 3D niet gekocht als die niet voor dump prijzen in Duitsland verkocht werd, zo kon ik relatief goedkoop upgraden.

Mijn HTC Desire HD had namelijk water schade, dus toen had ik van zoiets ik verkoop hem maar voor dat hij er echt mee op houdt en hij dan niks meer waard was.

En de overstap van de HTC Evo 3D naar Huawei Honor 2 2GB was om een simpele reden, door het ruilen van mijn HTC Evo 3D met de kapotte HTC Sensation zou ik zonder werkende smartphone zitten en aangezien de prijs van Huawei Honor 2 2GB zo laag was heb ik hem maar gekocht en ik wou eens wat anders dan HTC, want HTC heeft me al vaak teleur gesteld, iedere HTC van mij had wel een issue waardoor hij naar dynafix een weekje mocht.

Uiteindelijk heb ik de HTC Sensation voor ongeveer ¤ 160 verkocht en de Huawei Honor 2 2GB voor ¤ 235 gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad want mijn Huawei Honor 2 2GB is veel beter dan mijn HTC Evo 3D.

Maar de Huawei Honor 2 2GB was meer een soort tussen device, net zoals de Nexus 4, beter dan huidige high end telefoons op de markt , maar dat was maar van korte duur want aan begin van dit jaar zijn de volgende generatie smartphones op de markt gekomen.

En in China komt de MK6589 quadcore ook mooi opgang, alleen dat zijn kwantiteit telefoon, dus meestal crap camera en mindere bouw kwaliteit, maar uiteraard wel veel bang for buck, maar bij een smartphone wil ik meer dan bang for buck.

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2013 13:54]


Door Tweakers user gertrudi, donderdag 14 maart 2013 14:01

nog ruim een maand en heb ik mijn htc legend 3 jaar, oke vooral browsen gaat wat traag, maar hij doet alles wat ik wil.

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2013 14:02]


Door Tweakers user CLB, donderdag 14 maart 2013 14:13

@ gertrudi: O zeker, de Legend is nog in het bezit (van m'n schoonfamilie) en dat is een hartstikke mooi en leuk werkend apparaatje. Desalniettemin wil ik graag het beste van het beste, het snelste van het snelste en het mooiste van het mooiste hebben op mobiel gebied.

Waar anderen veel geld stoppen in hun huis, auto of hardware is dat bij mij m'n mobiel :)

Gewoon een specifiek interessegebied, waardoor ik ook redelijk wat switch qua telefoon!

Door Tweakers user Kevinp, donderdag 14 maart 2013 14:31

Remz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Veeleisende gebruiker, daar kan je veel onder verstaan. Ik heb jaren meerdere Android toestellen gebruikt, maar ben nu toch erg tevreden met m'n iPhone 5. Batterijduur is velen malen beter, compatibiliteit met externe apparatuur is top. Android mist hier al op.

Ook met ondersteuning haalt Apple ook alle fabrikanten in. De meeste Android toestellen krijgen na 1 jaar geen updates meer(zelfs de vlagschepen). Apple daarintegen update een toestel van 3 jaar terug nog steeds. Oke, hij wordt langzamer. Dat is niet meer dan logisch. Verouderde hardware + meer eisende software.

Als je dus een toestel wilt hebben die na een jaar nog niet enorm achterloopt, zou ik bij Apple blijven. Neem bijvoorbeeld de One X. Die valt nu weer in het niet door de nieuwe HTC One.

Anyway. Dit soort blogs kunnen alleen maar uitlopen op fanboy flamewars.
Euh...

Ik kan ook stellen. Fijn dat fabrikanten oude toestellen niet blijven updaten dan blijven ze zo snel als ze kunnen zijn.

Ik heb vaak het gevoel dat veel mensen niet durven te klagen over hun iPhone. mogelijk omdat deze erg duur was. Mogelijk omdat ze kritiek kregen van derde. Waarmee het geen slecht apparaat wordt. Maar het is niet zo hosanna als vele doen vermoeden. Ook met iOS zijn dingen mis.

Door Tweakers user roeki, donderdag 14 maart 2013 18:40

Willem schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:22:
Nokia Maps werkt helemaal niet super offline in het buitenland...want voor het berekenen van de route heb je toch een internetverbinding nodig...Als we dan toch naar een ' pro ' pakket gaan, doe dan maar gelijk TomTom en die is er niet eens voor Windows Phone - maar wel voor Android en iOS.

Windows Phone is voor kleuters.
Ik heb Nokia kaarten continu offline gebruikt in het buitenland (Frankrijk en Spanje) en werkte perfect! Ook zonder internet om de route te berekenen. En lekker gratis ook nog.

Door Tweakers user thuran, donderdag 14 maart 2013 19:27

wat ik het grootste pluspunt vind van Android is dat je alles maar dan echt alles kan aanpassen + je kan dingen zelf vervangen zoals accu etc zonder garantie kwijt te raken

miss ook wel een keer leuk voor mij om een ios telefoon te proberen maar op dit moment ben ik blij met mijn bakbeest van een note 2 :)

vind het in ieder geval mooi dat mensen het uitproberen en vergelijken met android miss is ios meer voor mij ... maarja :)

Door Tweakers user PupStar, vrijdag 15 maart 2013 09:38

Meisje? Is ze 11 ofzo?

Door Tweakers user ameesters, vrijdag 15 maart 2013 10:07

Remz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Veeleisende gebruiker, daar kan je veel onder verstaan. Ik heb jaren meerdere Android toestellen gebruikt, maar ben nu toch erg tevreden met m'n iPhone 5. Batterijduur is velen malen beter, compatibiliteit met externe apparatuur is top. Android mist hier al op.
Hier Vergelijk je een hardware feature met een besturings systeem. je kan niet android de schuld geven voor de zwakke batterij die er door de fabrikanten ingestopt worden.

Tevens kan ik mijn android zowel op Linux als Windows als Apple benaderen... iOS daarintegen heb je weer iTunes voor nodig van wat ik er van begrepen heb.

Door Tweakers user Crazy D, vrijdag 15 maart 2013 16:28

Waarom mis je een file manager op iOS? Bestanden hangen in de app die je gebruikt voor een bepaald type... er is geen een minuut dat ik een filemanager mis. En als ik al iets met files wil doen (PDF en Word docs bij elkaar in een map of zo) dan save ik dat op dropbox zodat ik er meteen op de pc en zo bij kan.

Ringtone instellen zodat tenminste niet 1 van die standaard toontjes hebt en dus niet weet of het jouw telefoon is die over gaat.. Kan geloof ik ondertussen met mp3 maar ondertussen heb ik mijn ringtone wel :)

Door Tweakers user C00P, vrijdag 15 maart 2013 22:49

Waarom overweeg je de Oppo Find 5 niet ?
High end, voor een zacht prijsje.


Door Tweakers user Fly-guy, zaterdag 16 maart 2013 08:15

Gish schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:54:
_ferry_, daar noem je me wat, toggles. Dat mis ik wel enorm op m'n iPhone, moet wel zeggen dat het een stukje minder nodig is omdat iOS voor m'n gevoel wat intelligenter omgaat wanneer ie welke technologie nodig heeft (gps, bluetooth, etc), maar dat kan ook gewoon een raar gevoel zijn wat nergens op slaat.
ios gast intelligenter om met gps en bluetooth? Je weet dat je beide in android gewoon aanzet en dat het pas gebruikt wordt als een app er om vraagt? Dus er gebeurt niets met het gps systeem tot je maps o.i.d. opstart en dat eindigt zodra je maps afsluit.
Ik vraag me oprecht af hoe ios daar intelligenter mee omgaat.

Door Tweakers user Mr_Viking, zondag 17 maart 2013 00:08

ameesters schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:07:
[...]

Hier Vergelijk je een hardware feature met een besturings systeem. je kan niet android de schuld geven voor de zwakke batterij die er door de fabrikanten ingestopt worden.

Tevens kan ik mijn android zowel op Linux als Windows als Apple benaderen... iOS daarintegen heb je weer iTunes voor nodig van wat ik er van begrepen heb.
Uhm.. de Androids hebben meer MAh dan iPhones.. Alleen scoren ze met quadcore even goed als de dualcore van Apple en gaan ze even lang mee... dat is wel degelijk een knap staaltje engineering!

[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2013 14:44]


Door Tweakers user n8n, zondag 17 maart 2013 11:26

agenda-items kan je bovenaan vast zetten in je notificatiecentrum die je altijd-op het lockscreen na maar daar kunnen ze ook staan-naar beneden kan trekken. instellingen > berichtgeving sorteer apps, handmatig zet agenda bovenaan met een aantal items dat je wilt.

notificatieled is er wel voor het moment dat je telefoon een bericht krijgt (blijft dus niet aan). Instellingen > algemeen > toegankelijkheid > led-flits bij melding

Voor het toetsenbord als laatst, je kan instellen dat 2 spaties een punt vormen. daarnaast kan je de knoppen linksonder om van lay-out te switchen ingedrukt houden. Bij leestekens kan je dan een leesteken in dezelfde beweging kiezen. Bij talen komt er een pop-up met een lijst van alle talen (en evt. emoticons) die je hebt ingesteld. Shift dubbeltap is caps-lock.

laatst als laatst, tappen van de menu-bar brengt je omhoog in een lijst of webpagina, dus als je bij de letter e aanbeland kan je met 1 tap weer bij de letter a zijn.

cheers

Door Tweakers user smooky, maandag 18 maart 2013 10:36

Je kan in WhatsApp aangeven of de afbeeldingen bewaard moeten worden in de Fotorol of juist niet...

Door Tweakers user CLB, maandag 18 maart 2013 14:39

@ n8n: Dank :)
- Agenda-items werken alleen op de dag zelf, niet een week van te voren ofzo?
- Handig inderdaad, maar telefoon zit grootste deel van de dag in m'n zak, dus...
- Ik zie geen extra opties als ik op het change-layout icoontje druk?
- Handig

@ smooky: Dank :)
Maar ik wil ze wel ergens in een map hebben staan om zo eventueel door te sturen...
En ik ga niet vanuit elke groepswhatsapp 'doorsturen', want dat kost nog meer tijd.
Tevens kan WhatsApp dan niet in de filmrol komen, maar opgeslagen foto's van internet, Twitter, Facebook, mms'jes? Zelf nog niet bekeken, maar dan blijf je daar weer mee zitten.

Door Tweakers user D0gtag, maandag 18 maart 2013 14:46

Same here, heb nu sinds een paar maanden een iphone (5) wat een onding. Ik kom zelf van odlskool smartphones als de mda's (htc's) meer Htc's :) (s200, htc HD) Motorola mpx220, eerste android is de milestone/droid, palm veer, daarna gal. nexus. Nu een iphone 5, enige wat goed is is het accu gebruik voor de rest kan ik er nog steeds niet aan wennen. Maar gelukkig bood evasi0n uitkomst en kan ik eindelijk simpele dingen als flightmode (wat ik veel gebruik) makkelijk plaatsen. (notificatie dropdownmenu als bij android). bouwkwaliteit is ook subliem. Maar dit is meteen me laatste iphone ooit. :) Het gaat tenminste de goede richting op kwa high-end android toestellen (high end materialen ook).

[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2013 15:06]


Door W, maandag 18 maart 2013 15:14

Alle bovengenoemde beperkingen zijn redelijk eenvoudig op te lossen met een jailbreak.

Zelfs al heb je een custom rom op android, zijn de mogelijkheden lang niet zo uitgebreid als een gejailbreakte Iphone.

Als je naar een standaard toestel kijkt is Android in dat opzicht vele malen beter.
Maar met een jailbreak op de iphone is gewoon alles mogelijk, en blijf ik erbij IOS -> Android.

Door Tweakers user CLB, maandag 18 maart 2013 15:18

Niet iedereen wil en kan maar jailbreaken. iOS heeft in mijn opinie out-of-the-box gewoon heel veel beperkingen. Of gebruikers die niet kunnen en willen jailbreaken dat ook vinden is dan uiteraard ook nog maar de vraag :) Veelal zijn dat gewone mensen, die dat niet doen denk.

Door W, maandag 18 maart 2013 15:47

CLB schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:18:
Niet iedereen wil en kan maar jailbreaken. iOS heeft in mijn opinie out-of-the-box gewoon heel veel beperkingen. Of gebruikers die niet kunnen en willen jailbreaken dat ook vinden is dan uiteraard ook nog maar de vraag :) Veelal zijn dat gewone mensen, die dat niet doen denk.
Zoals ik al zei out of the box heeft IOS heel erg veel beperkingen tegenover een stock android toestel, helemaal mee eens, maar voor een gebruiker die geen jailbreak wil of inderdaad niet kan jailbreaken raad ik altijd android aan.

Maar na een jailbreak zijn voor mij de mogelijkheden eindeloos wat betreft IOS, ik was voorheen een echte android fan, maar toen ik ontdekte dat ik bepaalde dingen wel met IOS kon die ik niet kon met android (uiteraard wel na een jailbreak) was ik helemaal om.

Ik denk dat mensen die hun telefoon standaard voor het bellen/mailen/whatsappen en hier en daar een spelletje gebruiken, inderdaad weinig zullen merken tussen beide besturingssystemen.

Door Tweakers user RebelwaClue, dinsdag 19 maart 2013 16:16

Maar na een jailbreak zijn voor mij de mogelijkheden eindeloos wat betreft IOS, ik was voorheen een echte android fan, maar toen ik ontdekte dat ik bepaalde dingen wel met IOS kon die ik niet kon met android (uiteraard wel na een jailbreak) was ik helemaal om.
Wat kan je met een gejailbreakte iphone dan wel wat je met een geroote android niet kan? Ik heb zowel een 4S als een S3, deze laatste is geroot maar moet de 4S ook maar eens jailen dan.

Door Tweakers user KvanSteijn, dinsdag 19 maart 2013 20:48

Je kunt gewoon mapjes maken in de app foto's en foto's verplaatsen naar deze mapjes.

Door Tweakers user CLB, dinsdag 19 maart 2013 21:17

Ja en dan kan ik ze niet verwijderen uit de filmrol, want dan worden ze overal verwijderd...
Oftewel ik behoud een map met de bende van alles wat ik download en ontvang :s

'Ja maar dan staat het toch in losse mapjes' uhm nee, dat is gewoon heel erg debiel :)

Door Tweakers user Mavamaarten, donderdag 21 maart 2013 20:22

Grappig wat een reacties deze blog uitlokt. Er worden gewoon objectieve gebreken aangehaald aan iOS en gelijk springt iedereen weer op de flametrein. Boeh, WP is voor kleuters, iOS voor apple fanboys en Android bààh!

Ieder zijn eigen OS, toch? 8)7

[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2013 20:22]


Door Tweakers user Jay-v, zaterdag 23 maart 2013 13:13

Inderdaad wat een berg reacties! Ik kan me wel vinden in je Blog. Ik kan me echter ook vinden in de meningen van anderen, Android devices krijg vaak maar 1 of max 2 jaar (Zoals de SGS2) updates wat echt een tegenvaller is.

Voor mij daarom alleen nog een Nexus toestel, of een toestel van een fabrikant die AOSP roms ondersteund zoals Sony.

Wat mij bij Android houd:
-SwiftKey -> Het meest productieve toestenbord wat mij betreft. Zodra je hieraan gewend bent wil je niks anders meer. Zeker niet het iOS keyboard.
-Toggles -> Even snel je GPS aanzetten om in te checken, of om Bluetooth in te schakelen zodra je in de auto stapt.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2013 13:14]


Door Thug, maandag 25 maart 2013 07:39

Dus jij bent zo een persoon die maar ff alles voor zijn vriendin betaald? Iphone 5 van 600+ + abbo?

Man, doe het eens niet. Kijken of ze nog steeds bij je blijft... :(

Reageren is niet meer mogelijk